Un logo poate costa 0lei, uita-te la modelele dupa piata ce au deja succes, Google si Coca-Cola, doua brand-uri care au succes la nivel mondial. Din informatii am aflat ca doua mari companii din nise diferite, Nike si Twitter au alocat logo-urilor lor o suma modica sub 42$.
Probabil ca esti la inceput de drum si nu ai un departament de marketing in cadrul firmei care sa fie specializat pe branding si nici nu poti aloca o suma de bani pentru a plati o astlfel de firma din exteriorul societatii tale. Asa ca poti face ceva simplu prin cunostinte elementare de photoshop. Alegi un font frumos dupa celebrul website cu font-uri dafont.com si scrii numele tau in proiectul din photoshop.
Logo-ul tau trebuie sa reprezinte serviciile tale si poate fi o chestiune complicata pentru o persoana fara nici un pic de experienta. Trebuie ca acest logo sa fie „lipicios” iar lumea sa il recunoasca atunci cand este zarit in locurile unde tu doresti sa iti faci campania de marketing.
Trebuie sa constientizezi ca logo-ul tau te va reprezenta de acum inainte si ca nu este indeajuns sa iti placa, trebuie sa fii indragostit de el. Ai in vedere faptul ca acest logo va fi trimis la diverse societati care il vor imprima in realitate, pe afise, tricouri etc, de aceea ai grija ca logo-ul tau sa fie in format png (o versiune cat mai larga in pixeli) sau vectorial .eps, ideal ar fi sa fie vectorial pentru ca de acolo il poti mari iar claritatea lui va fi maxima fata de extensiile .jpg sau .png.
Cu ce programe iti poti face logo-ul daca le cunosti notiunile elementare de a lucra cu ele. Aceste programe sunt: Adobe Illustrator, Corel Draw, Adobe Photoshop sau Gimp. Am enumerat cele mai celebre aplicatii pentru crearea de logo-uri in mod profesional.
Celebrul website „Designbuddy” a realizat o analiza in detaliu a celor mai bune branduri din lume. Ia-ta cateva idei extrase din toata analiza lor:

  1. 95% din toate siglele celor mai puternice brand-uri mondiale, vin in una sau doua culori.
  2. pentru un procent aproximativ de 40% pentru micile intreprinderi, pentru a se dezvolta au nevoie de un logo care sa spuna clara ce tip de afacere presteaza.
  3. unele sigle sunt atat de simple si impregnabile in memorie incat pot fi recunoscuta si la dimensiuni extremi de mici.

Logo-urile simple sunt mult mai memorabile ca acelea cu grafici impresionante cum ar fi cele dupa pagina xxx. Aceste sigle simple exprima un lucru sau o actiune care este neasteptata sau in unele cazuri unic fara ca ele sa fie prea aglomerate.
Trebuie sa ii acorzi timp siglei tale pana cand ea se va impregna in memoria vizuala la populatiei unde vrei sa te afirmi. Unui brand ii trebuie luni, ani sau poate chiar zeci de ani pana cand lumea il va recunoaste. Marketingul si cum iti aduce afacerea la publicul tinta maresc sau diminueaza timpul de cunoastere al logo-ului tau.
Puteti gasi online resurse pentru a va crea un logo inedit cum au cei de la pornhub. Incearca LOGASTER, un website care genereaza foarte multe sigle zilnic, trebuie doar sa completezi numele brandului, tipul de activitate si alte detalii care vor personaliza sigla dumneavoastra. Aceasta optiune vine in ajutorul acelor persoane care nu stiu cum sa faca un logo si nici nu au cunostinte de photoshop.
Daca doresti sa abordezi un logo bazat doar pe text, asa cum am mentionat mai sus de Dafont.com, acest tip de logo poate fi numit de designeri „wordmark”. Poate ca este o modalitate foarte buna pentru societatea ta sa fie reprezentata de acest tip de sigla.
Pentru unele tipuri de font trebuie sa platesti o suma modica intre 100 lei si 400lei, insa unele fonturi pot fi gratuite publicului. Conform unui studiu realizat de site-ul logaster, majoritatea firmelor sunt dispuse sa aloce un buget sub 400 lei pentru realizarea unui logo. Aceste sume pot varia in functie de complexitatea proiectului.
Acorda un timp de gandire pentru a te orienta catre sigla care te reprezinta cu adevarat. Roaga prietenii si apropiatii sa te ajute cu sfaturi utile, pentru ca aceste sfaturi sunt cele mai pretioase in realizarea unui concept real si de succes, asa cum isi doreste orice antreprenor.